Afscheid & weerzien

14 juni 2015 - Gundagai, Australië

Hoi meereizigers!

Het is weer tijd voor een update!

De laatste weken op de farmstay zijn snel gegaan. Peter en Jann besloten om nog even twee weken op vakantie te gaan (met de caravan naar Broken Hill en Sydney) nu ik er nog was. Eindverantwoordelijk zijn voor het gehele bedrijf was een mooie uitdaging zo aan het einde van mijn tijd hier. Alles is prima gegaan met een record aan verkochte producten (wijn, vlees, kaasplankjes en geïmproviseerde snacks).
Met Basia, Engelse backpacker die in de lokale pub werkt, ben ik nog op stap geweest naar Tarcutta, Tumbarumba en Wagga Wagga. Tarcutta Textiles was een beetje een aanfluiting, een kleine chaotische kledingfabriek die niet eens in werking was. Maar het Four Bear Café in Tumbarumba maakte het helemaal goed: het café was vol gepropt met honderden knuffelberen in alle soorten en maten. Het Hundred Bear Café had toepasselijker geweest! Vorige week zijn we ook nog even naar de kapper geweest voor een verzorgde coupe: mama-proof ;-)

De viering van de Queen's birthday op maandag 8 juni (dit is niet haar echte verjaardag) zorgde voor een lang en druk weekend op de farmstay. Twee families hadden samen alle huisjes gehuurd met veel rondrennende kinderen. Om voor mijn vertrek toch nog een cattle sale mee te maken ben ik er met toestemming (of liever aanmoediging) van Jann, vrijdagochtend even tussenuit gegaan voor de veiling in Gundagai. Boeren kunnen hun koeien, stieren of kalveren aanleveren voor de veiling. Het gehele hok (gescheiden per soort) wordt dan in centen per kilo geveild. Dit gaat met een noodgang! 60 hokken werden binnen een half uur verkocht. Dit was ook weer interessant om mee te maken.
Zaterdagavond was mijn Ginger-afscheidsfeestje in de lokale kroeg. Op het menu stond gingerbier, gingerwijn, oranje gekleurde snacks en een oranje dresscode. Angelika, mijn voorgangster die nog steeds in Gundagai eo is, (werkt nu voor een buurman) was er ook bij :-) De anderen spanden samen tegen mij tijdens een drinkspelletje waardoor ik steeds de pineut was om te drinken. Angelika was mijn bob dus die heeft mij weer thuisgebracht. Dat ik de volgende dag wat traag was met schoonmaken vond Jann niet zo erg, die vond het maar wat leuk dat ik een feestje had!
De kampvuren aan het einde van de dag (Kelly geïnspireerd probeersel) waren ook een succes, vooral de megagrote marshmallows, het vuur heeft overigens de meeste marshmallows gegeten aangezien het roosteren ervan leuker was dan het opeten.

En toen was het zover! Na een super drukke dag werken kwamen mama en Frank! Best gek om ze uit te zien stappen in mijn Hillview thuis. Maar wat was het leuk om ze weer te zien! Ik heb ze mijn thuis van de afgelopen maanden kunnen laten zien inclusief de dieren. De alpacas waren ook enthousiast want eentje bespuugde mama bij het voeren van crackers, hihi! Daarna waren we bij Peter en Jann uitgenodigd voor een Aussie roast dinner met gebraden lam (eigen lam natuurlijk) en een zelfgemaakte taart, met extra room ;-). Peter en Jann hadden ook een huisje beschikbaar gesteld voor ons drieën zodat we meteen lekker bij konden praten. Ik ben weer op de hoogte van GTST, bijgepraat over alle feestjes, nieuwe buren, renovaties in huis en toekomstige plannen. Het Nederlands was wel weer even wennen!

Ik heb afscheid genomen van mijn Hillview familie: Peter en Jann, alle beestjes en de lokale bevolking. Ik heb mij hier vier maanden prima vermaakt, veel meegemaakt, nieuwe ervaringen opgedaan en genoten van de prachtige omgeving. Het weerzien met mama en Frank was heerlijk en nieuwe avonturen wachten op mij/ons! Maar dat lees je in het volgende verslag ;-)

Cheers!

1. Frank en Marjan:
    15 juni 2015
    Het introduceren van de kampvuren was puur eigenbelang. Kelly heeft het altijd koud en het eerste wat ze in elke hotelkamer doet is de verwarming maximaal zetten. Ook elektrische dekentjes worden op de grillstand gezet.
  2. Chantal:
    17 juni 2015
    Hee Kel...
    Wat leuk om weer een nieuw reisverslag te lezen! Je hebt weer allemaal leuke dingen beleefd lees ik. En helemaal leuk dat je moeder en Frank er nu zijn. Kan me voorstellen dat het even wennen is om weer Nederlands te praten.

M'n mobile is helaas nog steeds niet gemaakt (moet nog even de tijd vinden om maar eens een keer een goede telefoon aan te schaffen ;-)). Dus de communicatie via de telefoon is nog lastig, maar per mail kunnen we misschien een nieuwe skypeafspraak proberen te maken? Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu druk bent nu je moeder en Frank er zijn. Laat maar even weten! Want het lijkt me heel leuk om weer even bij te kletsen :-)

Heel veel plezier met je nieuwe belevenissen en hopelijk tot snel op Skype!
  3. Opa en Oma Mak:
    18 juni 2015
    Hoi Kelly,
    dank voor je mooie verslagen. We hebben ze met plezier gelezen en zien uit naar het vervolg van je reis.
    Veel liefs en groetjes.
    Opaoma