Winter is coming

4 mei 2015 - Gundagai, Australië

Hoi Dutchies!

"Winter is coming." Dit is niet alleen een bekende kreet uit Game of Thrones maar ook een uitspraak van de locals die je steeds vaker hoort nu de temperatuur omlaag gaat. Dit gaat gepaard met regen en wind, en hoe! Mijn korte vakantie in Sydney viel samen met de heftigste storm van de laatste tien jaar in de stad.
Met vijf vrije dagen achter elkaar ging ik met de auto op pad naar Bundeena, om daar de auto te parkeren bij Treacy en Nigel (dochter van Peter en Jann) en vervolgens met de ferry en trein de stad in te reizen. Het hooste van de lucht onderweg met flinke wind. Het water kwam van alle kanten, en mooi geen aquaplaning hier! Iedereen reed met de noodverlichting aan want je zag de volgende auto gewoon niet. Ik hoorde later dat net na mij de weg werd afgesloten ivm afgewaaide takken en omgevallen bomen.. Daar ben ik goed weggekomen!

Sydney zelf was weer geweldig. Het was super gezellig in het hostel, met zn tienen gemengd op een kamer (het klinkt erger dan het is). Het was heerlijk om weer onder leeftijdsgenoten te zijn. Vijf van ons bleven de hele week, vijf werden elke dag of om de dag doorgewisseld, dus een mooie combinatie. We hadden zes verschillende nationaliteiten in de kamer (Nederland, Duitsland, Zwitserland, Denemarken, Hongarije, Zuid-Korea), vet leuk!
En alhoewel het de meeste dagen bleef regenen en waaien heb ik alles kunnen doen wat ik op de farm heb gemist: sushi eten, muziek luisteren, dansen, pizza eten, feesten, nachos eten, door de stad dwalen, mn verjaardagscadeau ingewisseld (hot oil massage) en een tattoo laten zetten. Wat?!
Jaja ik heb weer wat on-Kelly's gedaan, ik heb namelijk een tattoeage laten zetten: een symbool voor datgene wat ik het meest belangrijk vind en trots op ben, mijn mooie 'knip-en-plak-familie', en de kroon op de afwikkeling van een ingrijpende gebeurtenis. Naast mijn eigen familie heb ik er een fantastische stief-/bonus-familie bijgekregen. En daarnaast creëer je je eigen familie met goede vrienden en een (toekomstige) partner. DRIE takken aan de boom, DRIE 'soorten' familie, samen een groep geweldige mensen bijeengebracht door DRIE personen: mama, papa en ikzelf, allen verbonden door liefde (voor elkaar).

Wat een ervaring was dat! Eerst ging ik met Thomas en Jay de gegooglede shop bekijken en een afspraak maken. Grappig was dat Jay (Engelse bijnaam, komt uit Zuid-Korea) een unieke ervaring heeft gehad door alleen al in de shop te zijn. In Korea heeft namelijk alleen de maffia tattoos, dat gewone mensen ook tattoos laten zetten is ongehoord! Hihi. Twee dagen later werd het ontwerp gezet. Met mijn angst voor naalden/pijn/bloed werd het wel spannend. Na vijf lijnen werd ik dan ook al licht in mijn hoofd.. Maar Jordan zorgde goed voor mij en met een colaatje en een extra ventilator kwam het helemaal goed. Ik vind het nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik het echt gedaan heb! Maar het resultaat is super mooi en ben er trots op :-D

Na mijn terugkomst op de farm barstte het weer los in Sydney met een klein staartje hier. Bijna een halve meter aan hagel kwam in korte tijd naar beneden waardoor de daken van een aantal fabrieken zijn ingestort en een rivier met heuse ijsschotsen door de straten kwam stromen. Echt bizar om te zien, gelukkig was ik toen weer weg!

De bezetting op de farmstay is inmiddels wat afgenomen waardoor ik nu weer twee dagen per week vrij ben. Op deze dagen geniet ik lekker van het afzwakkende zonnetje (nu kan het nog want "Winter is coming") en de vallei die in prachtige herfstkleuren is gehuld.
Dit weekend was de neven-en-nichten-reünie van Jann's adoptiefamilie, net als elke andere Aussie bijeenkomst betekent dat veel eten en drinken, erg gezellig ;-)

Mijn verblijf hier op de farmstay duurt nog vijf weken. Mama en Frank halen mij dan hier op en samen gaan we roadtrippen naar Melbourne en de Great Ocean Road, om vervolgens naar Cairns te vliegen en actief te genieten van de prachtige natuur in noord Queensland. Daar kijk ik dan ook erg naar uit! En twee gastredacteuren zijn altijd welkom ;-) (gastredacteuren zijn tevens ook welkom op Bali in juli/augustus voor degenen zonder vakantieplannen :-P)

Dit was mijn update weer van Down Under, tot de volgende!

Liefs Kelly

1. Marjan Mak (Zonneveld Trucks):
    5 mei 2015
    Dat wordt afkicken voor jou, drie weken geen hostels! Ook grappig dat we meteen tot gastredacteur worden gebombardeerd (wat dacht je: ik huiswerk, jullie ook huiswerk?!) Je tattoo is echt heel mooi geworden.
    Dikke kus!
  2. Marjan Mak (Zonneveld Trucks):
    5 mei 2015
    BTW: eerste 4 afleveringen (seizoen 5) van Game of Thrones gezien.. :-)
    X