Happy Aussie-hardworking-Easter-birthday

17 april 2015 - Gundagai, Australië

G’day lieve meereizigers!

Het is alweer halverwege april, tijd voor een nieuw verhaal!

Er is weer veel gebeurd, maar vrijwel allemaal werkgerelateerd. De schoolvakanties in Victoria en New South Wales zijn voor Pasen begonnen, en is (samen met Kerst) de drukste periode van het jaar voor de Farmstay. Dat betekent dat alle huisjes elke nacht vol zitten, en dus elke dag allemaal schoongemaakt moeten worden, er continue gasten aanwezig zijn, het een drukte van jewelste is, wij dus overal tegelijk moeten zijn, en ik dus geen vrije dagen heb.

Tijdens Pasen hadden we ook enkele evenementen georganiseerd: de traditionele zoektocht naar paaseieren en mijn eigen creatie: de Hillview High Wine, drie lokale wijnen gecombineerd met hapjes uit eigen productie. De reacties waren gelukkig super positief en voor herhaling vatbaar. Al vraag ik mij af of Jann en Treacy (dochter van Peter en Jann, die samen met man en kinderen hier waren voor Pasen) het volgend jaar weer doen, superstresskippen zijn dat ;-)

En natuurlijk, mijn verjaardag! Stiekem zag ik mama, Frank en Brandon ‘s ochtends al zingend mijn kamer inkomen als verrassing. Die vlieger ging natuurlijk niet op, maar Peter, Jann en de (klein)kinderen hebben erg hun best gedaan om er een speciale dag van te maken. Thomas speelde happy birthday op zijn saxofoon, Penelope had een verjaardagskaart gemaakt, Jann had een lamsgebraad bereid, Treacy had een taart gebakken, en samen hadden ze ook nog gezongen en een kleinigheidje gekocht. Superlief toch?
Daarnaast ben ik natuurlijk ook goed bedacht door jullie met telefoontjes, berichtjes en verjaardagskaarten! Maar liefst drie kaarten heb ik in de loop van de maand ontvangen, super leuk! =D

Naast de drukte van de gasten is het ook bedrijvig geweest op de boerderij. Het heeft voor het eerst in maanden flink geregend. Dit werd door alle boeren met open armen ontvangen, het land was inmiddels behoorlijk verdroogd en de watertanken waren bijna leeg. Nu zie je de heuvels weer een groene gloed krijgen en de boer hiernaast heeft gelijk gezaaid aangezien er dit weekend nog wat regen verwacht wordt.
Alle kalveren zijn vorige week verkocht op de veiling. Dit gebeurt elk jaar om de moeders te ontlasten van hun zorg voor de jongen en kracht te sparen voor de geboorte van het volgende. Daarnaast was er ook geen eten meer voor ze in de wei en moesten ze bijgevoerd (= duur) worden.
Er zijn ook weer een aantal lammeren gevangen en geslacht voor de verkoop van hun vlees aangezien we de laatste voorraad super snel verkocht hadden.
En als klap op de vuurpijl hadden we nog wat sensatie afgelopen week toen er een postbusje ontplofte langs te weg op de heuvel. Al het vee was van slag en dikke zwarte rookpluimen kwamen omhoog. Peter en Treacy gingen erop af, gelukkig waren er geen gewonden.

En zo vliegt de maand voorbij.  Maar vooral deze maand mis ik jullie het meest. April is toch een beetje een feestmaand: het begin van de lente en de eerste zonnige dagen, Koningsdag, verjaardagen, Pasen: allemaal leuke evenementen die je samen met vrienden en familie viert. Maar ik mag niet klagen, mijn leventje hier is ook een feestje J

Als afsluiter zou ik jullie willen vragen om een reactie achter te laten, ik ben stiekem wel benieuwd wie mijn avonturen volgt en daarnaast vind ik de reacties ook altijd leuk voor m’n plakboek =D

Fijn weekend allemaal!!

Liefs Kelly

1. Brandon:
    17 april 2015
    Hehehe first post!!

Wat leuk dat ze dat allemaal voor je gedaan hebben op je verjaardag! erg leuk om te horen.

Ben je aan het oefenen voor een aanslag met je postbus? haha
    ik hoorde gister over je ontmoeting met die helikopter dude! hoe krijg je t voor elkaar... zelfs in the middle off fking nowhere fixt ze wel weer even iets hoor... goed bezig zuster!

Xx
  2. Marjan Mak (Zonneveld Trucks):
    17 april 2015
    Voor een verjaardagontbijtje op bed was het nou net ff te ver weg!
    Door alle verhalen ben ik inmiddels wel benieuwd naar Peter en Jann. Je hebt het maar met ze getroffen!
    Dikke kus!
  3. Frank & Marjan:
    19 april 2015
    We zijn inderdaad zingend en wel je kamer binnnengelopen, maar je was er niet :-(
  4. Paps:
    23 april 2015
    Van dat postbusje had ik nog niet mee gekregen. Wat een sensatie!!
  5. Oma en Opa Mak:
    3 mei 2015
    Hallo Kelly,
    Zo te lezen in je laatste verslag begin je al aardig op een boerin te lijken.(het bijvoeen is duur)
  6. Oma en Opa Mak:
    3 mei 2015
    Oeps , het moet "bijvoeren zijn".
    Uit al je verslagen maak ik op dat je het geweldig naar je zin hebt. Zou je willen blijven of wordt het dan eentonig, want ik stel me zo voor dat je nog meer van de wereld wil zien.
    Natuurlijk mis je dan de feestdagen in deze en andere maanden maar dan mis je wel de leuke tijd die je nu mee maakt. Hoe is het, kan je al koeien melken of hoort dat niet bij je job. Bij ons gaat het allemaal wat rustiger, wij zitten te wachten op beter weer om naar buiten te gaan. Nu worden de boodschappen gedaan door je Ma, frank, sietske en ernst.
    O ja, als je as. maandag 11-05 niets te doen hebt, nodigen we uit voor ons 65 jarig huwelijksfeest.
    Veel liefs OPAOMA
  7. Kelly:
    5 mei 2015
    G'day opa en oma!
    Ik heb het hier inderdaad goed naar mijn zin :-) Maar ik moet toegeven dat ik het op de farmstay wel een beetje gezien heb, ik kijk dan ook uit naar mijn volgende avontuur met mama en Frank! In Australie zou ik echter nog wel kunnen blijven, wat een prachtig land met fantastische mensen! Ik mis daardoor wel alle mooie evenementen maar in gedachten ben ik er zeker bij. Ik wens jullie dan ook ontzettend veel plezier toe de komende weken!
    Liefs Kelly